Forumindex http://www.mineraler.net/phpbb2/
Ett forum för alla med intresse av Mineral, Fossil, New Age m.m

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Sommaren 2010

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allt Möjligt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Lightbringer
Site Admin

Registreringsdatum: 03 januari 2007

InläggPostat: mån mar 15, 2010 1:40 pm    Rubrik: Sommaren 2010 Svara med citat

Nu är det snart dags för en ny barmarksperiod Smile (några månader för mig).
Posta gärna vars ni har varit, hittat, vars ni planerar att åka osv i denna tråd.

//Björn
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Eu_citzen

Registreringsdatum: 03 januari 2010

InläggPostat: sön maj 09, 2010 1:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Det beror på vars i vårt avlånga land jag kommer befinna mig.

Är jag i söder (Småland trakterna) funderar jag kolla upp hur det är med Gladhammars gruvor, Sunnerskog (Vetlanda) och givetvis när trakterna till boendet.

I norr är det väl Pessinki området som lockar, men även Svappavaara och trakterna där lockar till lite prospektering. Smile
I princip allt jag hinner med är av intresse, där det finns/kan finnas potential.
Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Lightbringer
Site Admin

InläggPostat: sön maj 16, 2010 9:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Svappavaara har man ju vart en del i, nästan så man börjar bli leds på stället...

Men man kommer alltid hem med något, nästan Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Lagavulin

Registreringsdatum: 28 februari 2008

InläggPostat: ons jun 30, 2010 9:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Har varit ute några gånger men det har inte gått så bra, endast Gåsgruvan Filipstad har gått bra med många stora kalcitkristaller, alla andra turer har gått dåligt.

Ska åka till Bölet, Karlsborg, Väne-Ryr Vänersborg, Valdemarsgruvan Hörken och till Sörskogsgruvorna i Bjursås nu under sommaren.

Har tröttnat lite på att leta här i mina närmaste områden, jag har redan lagt ner så många timmar på varje fyndplats och har ganska bra stuffer från dom så man känner inget större sug att återvända.

Lycka till på era turer!

Per
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lightbringer
Site Admin

InläggPostat: sön jul 04, 2010 1:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Lagavulin skrev:
Har tröttnat lite på att leta här i mina närmaste områden, jag har redan lagt ner så många timmar på varje fyndplats och har ganska bra stuffer från dom så man känner inget större sug att återvända.

Du vet väl att den där bästa stuffen ligger kvar Wink, den som ingen har hittat ännu.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allt Möjligt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet