| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Lightbringer Site Admin

Registreringsdatum: 03 januari 2007 Inlägg: 154 Ort: Kiruna
|
Postat: mån mar 15, 2010 1:40 pm Rubrik: Sommaren 2010 |
|
|
Nu är det snart dags för en ny barmarksperiod (några månader för mig).
Posta gärna vars ni har varit, hittat, vars ni planerar att åka osv i denna tråd.
//Björn |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Eu_citzen
Registreringsdatum: 03 januari 2010 Inlägg: 10 Ort: Lannavaara
|
Postat: sön maj 09, 2010 1:07 pm Rubrik: |
|
|
Det beror på vars i vårt avlånga land jag kommer befinna mig.
Är jag i söder (Småland trakterna) funderar jag kolla upp hur det är med Gladhammars gruvor, Sunnerskog (Vetlanda) och givetvis när trakterna till boendet.
I norr är det väl Pessinki området som lockar, men även Svappavaara och trakterna där lockar till lite prospektering.
I princip allt jag hinner med är av intresse, där det finns/kan finnas potential.
 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lightbringer Site Admin

|
Postat: sön maj 16, 2010 9:08 pm Rubrik: |
|
|
Svappavaara har man ju vart en del i, nästan så man börjar bli leds på stället...
Men man kommer alltid hem med något, nästan  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lagavulin
Registreringsdatum: 28 februari 2008 Inlägg: 64 Ort: Lindesberg
|
Postat: ons jun 30, 2010 9:47 pm Rubrik: |
|
|
Har varit ute några gånger men det har inte gått så bra, endast Gåsgruvan Filipstad har gått bra med många stora kalcitkristaller, alla andra turer har gått dåligt.
Ska åka till Bölet, Karlsborg, Väne-Ryr Vänersborg, Valdemarsgruvan Hörken och till Sörskogsgruvorna i Bjursås nu under sommaren.
Har tröttnat lite på att leta här i mina närmaste områden, jag har redan lagt ner så många timmar på varje fyndplats och har ganska bra stuffer från dom så man känner inget större sug att återvända.
Lycka till på era turer!
Per |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lightbringer Site Admin

|
Postat: sön jul 04, 2010 1:57 pm Rubrik: |
|
|
| Lagavulin skrev: | | Har tröttnat lite på att leta här i mina närmaste områden, jag har redan lagt ner så många timmar på varje fyndplats och har ganska bra stuffer från dom så man känner inget större sug att återvända. |
Du vet väl att den där bästa stuffen ligger kvar , den som ingen har hittat ännu. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|